טיפים למנהל המפטר

 

לשחרר עובד היא משימה לא פשוטה הטומנת בחובה הרבה רבדים רגשיים שלא תמיד מכינים אליה את המנהל המפטר.
להלן מספר כללי אצבע שיסייעו לכם אם תמצאו עצמכם במעמד זה:
 
  • בחרו את העיתוי המתאים: לפני שאתם מזמינים את העובד לשיחת פיטורין וודאו כי בחייו כרגע אין אירועים חריגים העלולים לגרום לעובד לתגובות קשות (לא מפטרים בערב חג וכד').
  • כבדו את המעמד: פנו לכם זמן לטובת השיחה והתרכזו רק בה, נטרלו מראש גורמים העשויים להפריע לשיחה. 
  • התייחס ברגישות לסיבת הפיטורין: אין טעם להטיח בעובד כי היה עובד גרוע, ההפך הדגש בפניו את נקודות החוזק שלו. במידה ובארגונכם עובדים באופן מקצועי ומסודר העובד כבר עבר תהליך של שיחות משוב עם המנהל האישי שם הועלו דגשים בנושאים שהובילו לשחרורו ובסופו של התהליך שיחת שימוע – טרום הפיטורים.  טיפים למנהל המפטר
  • סיוע: לקראת סיום השיחה יש לשקף לעובד המפוטר כי תעשו כמיטב יכולתכם  על מנת לעזור ולקשר אותו לאנשים/גופים היכולים לסייע לו בחיפוש עבודה מיידית.
  • הכינו מכתב המלצה:  תוכלו להציע לעובד המפוטר להיעזר בך כממליץ בעתיד, כמו כן להציע מכתב המלצה בכתב.לכל עובד יש יתרונות זה הזמן לנסות ולהציגם.
  • אמפתיה: גלו הבנה, רגישות וחמלה בסיטואציה, הציעו עזרה (ייתכן והעובד יפרוץ בבכי... וייקח זמן להרגיע אותו. להגיש לו ממחטה, כוס מים ולתת לו זמן לעכל את הבשורה). 
  • הציגו את הפיטורין כהחלטה משותפת של העובד ושלכם: אפשרו לו לספר לעמיתים שלו שההחלטה הייתה בידיו במידה וירצה בכך.
  • אפשרו לו בסיום השיחה ללכת הביתה: אין טעם לבקש ממנו להישאר ולעבוד כרגיל עד סיום יום העבודה. 
  • הציגו את זכויותיו: חשוב לתת לעובד מידע על הזכויות והתגמולים המגיעים לו, כדי שיבין שלא יוצא בידיים ריקות.
  • נהגו בעובד כאילו אתם מפוטרים: העמידו עצמכם במקומו ונהגו בו כפי שהייתם רוצים שינהגו כלפייכם.
חזור