כיצד ניתן לשווק את הארגון בראיון עבודה?

ראיון עבודה הינו מעמד קריטי ביותר עבור המועמדים לעבודה. במעמד זה עליהם לשווק את עצמם, להביא לידי ביטוי את יכולת התקשורת הבין אישית שלהם ולהפגין ידע הקשור לתחום עיסוקם בהווה ובעתיד.

ראיון עבודה הוא דו שיח המתקיים בין דורש העבודה המציג את עצמו ואת כישוריו הרלוונטיים ובין המראיין המציג את הארגון כמקום האולטימטיבי לעבוד בו לכן, יחד עם זאת ובאופן מקביל, ראיון עבודה הוא גם למעשה מעין כלי המשווק את הארגון עצמו.

למעשה, שתי אפשרויות שיווקיות מתקיימות בעת ובעונה אחת בעת ראיון עבודה:

א. שיווק הארגון בפני המועמד עצמו חיזור אחר המועמד הרלוונטי על מנת שיבחר להיות מועסק דווקא בארגון זה ולא אחר.
ב. שיווק הארגון בפני המועמד "שיספר לחבריו" גם אם המועמד יבחר שלא להיות מועסק בארגון זה, הוא בודאי יספר לחבריו ועמיתיו למקצוע על המידע שקיבל בעת ראיון העבודה.

בעת ראיון עבודה ישנן מספר דרכים אשר יכולות לעזור בשיווק הארגון כולו והן קשורות כולן ליכולת של המראיין להפגין התלהבות ממקום התעסוקה שאותו הוא מייצג מבחינת הישגים שהשיג הארגון, תנאי העבודה ואפשרויות הקידום וכמו כן גם ע"י הקפדה על מהלך ראיון שוטף וזורם:

  1. הקפידו להציג בפני המרואיין את הגדרת תפקידו באופן מפורט, את ההיררכיה הניהולית והתפעולית של הארגון. כמו כן יש להרחיב בדברי רקע על הארגון ומטרותיו – הדבר מראה על סבלנות ורצון להשקיע במועמד השקעה ראשונית מבלי להתחייב עדיין להעסקה.
  2. הציגו מספר דוגמאות להצלחות והישגים בהם זכה הארגון – תנו דוגמא של מוצרים ו/או שירותים נבחרים שקשורים בארגון ומוכרים על פי רוב. מתחילתו ועד סופו של ראיון עבודה עוררו את יצר הסקרנות של המרואיין לגבי פרויקטים חדשים שהארגון מבצע או נוטל חלק בהם.
  3. היו לויאליים למקום העבודה שלכם ותנו למועמד את התחושה של ראיון עבודה במקום הטוב ביותר בתחום עיסוק זה.
  4. הבהירו למועמד כיצד ניתן להתקדם במעלה השכר ובתפקידים השונים אם ולאחר שיתקבל לעבודה וכמו כן הרחיבו על קשת התפקידים הקיימים בארגון והעניין שבהם.
  5. הציגו את הנקודות החיוביות הנוגעות לארגון עצמו בכלל ובתור מעסיק בפרט והימנעו מלדבר על ההיבטים השליליים.
  6. הכינו שיעורי בית והגיעו לראיון העבודה מוכנים לכל שאלה שלא תצוץ מצד המרואיין – מעיד על מקצועיות ורצינות הארגון כולו.
חזור